Micro Learning in the Workplace and How to Avoid Getting Fooled by Micro Instructionists

2017 is the year of micro learning. It took 14 years since our initial work in 2003 until the concept hit mainstream. During the first half of this year, I have read several blog posts and tweets since the start of this your and one thing struck me: The focus on learning resources and chunking them into digestible sizes. It appears that video is the big thing in micro learning these days, while it is not.
This post is a response to Mirjam Neelen and Paul Kirschner's post that comes with a lot of references but leaves out the most important aspects of micro learning and argues that micro learning is a meaningless concept. One thing that the authors got wrong is the honorary reference to micro instruction from the 70's. Back then it was called micro teaching and not micro learning for a reason. Mainly, micro teaching is about presenting the teachers ideas and concepts and not about the student's learning and performance. More importantly, micro learning is not content-centric just-in-time learning, as the article (like many others) puts it.

We are hiring - Neue Stellen an der HTW Chur

My team at the Blended Learning Center is growing again. I am looking for talent for a educational technologist position that aims at supporting us in our Universities' digitalization strategy. The work will primarily be located boundary between mobile and online learning experiences, learning analytics and process orchestration as well as personalisation and contextualization in order to shape a smart learning environment. The position requires programming and will be in Chur, Switzerland. A successfull candidate will work closely with our System Maintainer and UX Designer in Chur as well with our partners in the Swiss academic community. German and English language skills are required as are programming skills in at least JavaScript. The position is set as a junior researcher, so we plan a structured academic career development and we expect the willingness to learn and to research.

There is an English advert on Euraxess.

Mein Team am Blended Learning Center wächst wieder. Ich suche nach einem Talent für eine Lerntechnologenposition, die unsere Hochschule bei unserer Digitalisierungsstrategie unterstützt. Die Arbeit ist im Spannungsfeld zwischen mobilen und online Lernerlebnissen, Learning Analytics und Prozessautomatisierung sowie Personalisierung und Kontextualisierung verortet und zielt auf die Gestaltung eines Smart Learning Environments. Für die Stelle werden Programmierkenntnisse auf der Höhe eines Informatikstudiums erwartet und der Arbeitsort ist in Chur. Erfolgreiche Kanditaten werden mit unserem Systemadministrator und unserer UX Gestalterin genauso zusammenarbeiten wie mit unseren Partnern in der Schweizer Hochschullandschaft. Neben soliden praktischen Programmierkenntnissen sind guter Ausdruck auf Deutsch und Englisch sind erforderliche Voraussetzungen. Die Stelle ist als Wissenschaftliche Mitarbeiter/in eingestuft, daher planen wir eine strukturierte akademische Entwicklung und wir erwarten eine grosse Bereitschaft zum Lernen und Forschen.

Zur Ausschreibung führt dieser Link

#VinzenzOnTour

Adrian Siedentopf und Simon Hamper, Holzknechtmuseum Ruhpolding

Vinzenz heißt das Maskottchen des Holzknechtmuseums Ruhpolding. Er ist der kleinste Museumspädagoge der Welt und lädt ein zu einer Museumsreise. Über die Gewinnung des Rohstoffes Holz weiß Vinzenz viel. Jetzt stellt er sich die Frage, was mit den vielen Baumstämmen passiert ist, die über die Jahrhunderte gefällt wurden. Um Antworten zu bekommen, besucht Vinzenz seit Januar 2017 viele Museen, die ihn eingeladen haben. Sie erzählen mit ihm als Protagonisten auf Facebook, Twitter & Co. Geschichten rund um das Thema Holz und vermitteln dabei auf unterhaltsame Weise jede Menge Wissen.

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From Summative To Formative Assessment in the Flipped Classroom using the Mobler App

At the Eduhub Days 2017 (Show & tell) Christian Glahn (BLC, HTW Chur) and Marion Gruber presented the Mobler App for formative assessment.

Nachlese Eduhub Days 2017 zum Thema E-Assessment

Lugano-1024x697.jpgFoto: Marion R. Gruber, Lugano

Bildungsinstitutionen wie Universitäten und Hochschulen nutzen digitale Technologien für Lehre und Lernen. Doch werden auch Prüfungen digital durchgeführt? Die diesjährigen Eduhub Days am 9. und 10. Februar 2017 in Lugano standen unter dem Thema "E-Assessment from vision to practice".

NMC Horizon Report - 2016 Museum Edition

"What is on the five-year horizon for museums? Which trends and technologies will drive changes to museum education and interpretation? What are the challenges that we consider as solvable or difficult to overcome, and how can we strategize effective solutions?" [NMC]

Referenzen zu digitale Archivierung und Online-Projekte (Datenbanken, Virtuelle Museen)

Diese Liste war Teil der Literaturliste der im HS 12 am Lehrstuhl für Ostasiatische Kunst (Kunsthistorisches Institut, Universität Zürich) durchgeführten Übung. Sie soll nun auch hier verfügbar sein.
Notabene

Referenzen zu personaler und medialer Kunst- und Kulturvermittlung (Kunstvermittlung, Kulturvermittlung)

Diese Sammlung umfasst Referenzen zu personaler und medialer Kunst- und Kulturvermittlung (Kunstvermittlung, Kulturvermittlung). Es finden sich neben Literaturhinweisen auch Ressourcen wie Online-Publikationen (PDFs, eBooks) oder Webseiten inkl. Literatur zu Museums- und Archivpädagogik. Diese Liste wird laufend ergänzt.

Hybrid Learning Model in German

Marion Gruber and myself have translated and extended the Hybrid Learning Model (HLM) to German. We extended the model for making it easier for educators to use the HLM for designing and communicating blended learning concepts.

You can find the German Version of the HLM Poster and a very brief introduction on the BLC Blog. Check it out, its Creative Commons.

Tackling Privacy in XAPI at the OEB Berlin

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On 2 December 2016 I will speak at the Online Educa about getting around privacy, ownership of learning, and interoperability issues of learning analytics. It covers parts of the lessons learnt from my work on bringing XAPI into organisational operations.

© 2002-2016, Christian Glahn and Michael Valersi